Jdi na obsah Jdi na menu
 


Otázka 1 / 12

Potraviny, které obsahují hodně cukru a tuku (např. sladkosti), dodají našemu tělu také hodně

a) bacilů

b) vitamínů

c) energie

 

Otázka 2 / 12

Zelenina obsahuje

a) hodně tuku

b) málo energie, ale hodně vitamínů a minerálních látek

c) vůbec nic, proto jí nemusíme jíst

Správná odpověď na předchozí otázku byla: energie

 

Otázka 3 / 12

Abychom zajistili našemu tělu správný pitný režim

a) měli bychom vypít neméně 2 litry neslazených nápojů

b) měli bychom vypít 2 litry slazených limonád nebo colových nápojů

c) měli bychom vypít 2 litry tekutin hned ráno

Správná odpověď na předchozí otázku byla: málo energie, ale hodně vitamínů a minerálních látek

 

Otázka 4 / 12

Pro zajištění dostatečného pitného režimu je nejlepší

a) sladká limonáda

b) mléko

c) voda

Správná odpověď na předchozí otázku byla: měli bychom vypít neméně 2 litry neslazených nápojů

 

Otázka 5 / 12

Tomu, abychom zbytečně přibírali na váze, předejdeme tím,

a) že budeme jíst hodně tučných jídel a nebudeme se hýbat.

b) že budeme jíst přiměřené porce a dostatečně zařadíme do našeho života pohyb.

c) že budeme dlouho spát.

Správná odpověď na předchozí otázku byla: voda

 

Otázka 6 / 12

Potravinami energii do těla přijímáme a pohybem naopak vydáváme. Nejvíce energie vydáme při

a) lenošení u televize

b) domácím úklidu

c) tenisu

Správná odpověď na předchozí otázku byla: že budeme jíst přiměřené porce a dostatečně zařadíme do našeho života pohyb.

 

Otázka 7 / 12

Mléčným výrobkem není

a) jogurt

b) koláč

c) kefír

Správná odpověď na předchozí otázku byla: tenisu

 

Otázka 8 / 12

Mléko a mléčné výrobky dodávají našemu tělu, mimo jiné, i důležitou minerální látku, kterou je

a) vápník

b) vitamín C

c) voda

Správná odpověď na předchozí otázku byla: koláč

 

Otázka 9 / 12

Pečivo nám dodává do těla zejména sacharidy. Látka (hormon), která v těle „dopravuje" sacharidy do buněk a pokud ji naše tělo neprodukuje, můžeme dostat nemoc zvanou cukrovka neboli diabetes, se jmenuje

a) inzulín

b) protein

c) vitamín

Správná odpověď na předchozí otázku byla: vápník

 

Otázka 10 / 12

Nejméně zdravou přílohou k jídlům jsou

a) hranolky

b) brambory

c) těstoviny

Správná odpověď na předchozí otázku byla: inzulín

 

Otázka 11 / 12

Nejvhodnějším jídlem k snídaní (z následujících variant) je

a) bílá houska s tvrdým salámem, kakao

b) tatranka, sladký černý čaj

c) celozrnný chléb s rostlinným tukem, plátkovým sýrem a kolečky salátové okurky, ovocný neslazený čaj

Správná odpověď na předchozí otázku byla: hranolky

 

Otázka 12 / 12

Maso (a i mléko a mléčné výrobky) jsou pro naše tělo zdrojem proteinů. Toto cizí slovo lze do češtiny přeložit jako

a) tuky

b) cukry

c) bílkoviny

Správná odpověď na předchozí otázku byla: celozrnný chléb s rostlinným tukem, plátkovým sýrem a kolečky salátové okurky, ovocný neslazený čaj

Správná odpověď na poslední otázku byla: bílkoviny

 

 

Vyhodnocení

Počet správně zodpovězených otázek: 0

Celkový počet otázek: 12

Počet bodů 0 až 4
Tvé znalosti z oblasti zdravého životního stylu, zejména zdravé stravy, nejsou, bohužel, až tak úplně dobré. Zdravý životní styl, a tudíž i zdravá strava jsou pro nás velmi důležité, a proto by chtělo se o ně začít více zajímat.

Počet bodů 5 až 9
Máš docela dobré znalosti v oblasti životního stylu – především o tom, jak by měla vypadat zdravá strava. Ale přesto měj na paměti, že zdravý životní styl je pro nás velmi důležitý, a proto by ses o něj měl(a) dále zajímat.

Počet bodů 10 až 12
Vidíme, že máš velmi dobré znalosti v oblasti zdravého životního stylu, zejména zdravé stravy, ale i v této oblasti se objevuje spousta nových poznatků. Proto doporučujeme toto téma i dále sledovat a zajímat se o něj.

 

Náhledy fotografií ze složky ...PODZIMNÍ SVAČINKY...

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář